Nu toch verkoopgesprekken met klanten voeren
Door Corona is de manier van werken voor ons allemaal veranderd. Mensen werken veelal vanuit huis en zitten regelmatig in Teams meetings. Door het thuiswerken is het ook vaak niet zo dat mensen meer tijd hebben. Sterker nog ze zijn vaak lastiger bereikbaar door allerlei interne meetings.
Als verkoper is het ook lastig om je klantgesprekken nog als voorheen te doen. Bedrijven willen/mogen niet altijd mensen ontvangen, klanten zijn niet altijd in de gelegenheid om live met je af te spreken en ook zijn ze vaak lastiger aan de telefoon te krijgen. Daarom geven we je 4 snelle tips om toch commercieel het meeste uit deze tijd te halen en contact met je klant of prospect te houden.
Gebruik teams calls voor 1 op 1 klantgesprekken
Organiseer virtuele demonstraties
Ook demonstraties van producten, diensten e.d. kun je vaak via teams doen. Dit kun je gericht aanbieden aan specifieke klanten. Je kan er ook voor kiezen een aantal geinteresseerde klanten samen in een sessie te brengen. Ook op social media zoals Linkedin en Facebook kun je dit soort virtuele demonstraties promoten en toelichten.
Mailen ipv bellen
Klanten zijn soms moeilijker bereikbaar nu door de vele interne virtuele sessies. I.p.v. hen te blijven bellen kun je hen ook per mail contacteren en voorstellen om een korte teams sessie te plannen om even bij te praten en te horen hoe het met hen gaat. Onze ervaring hiermee is dat klanten daarop vaak snel reageren.
Spreek buiten af
Naast deze tips kun je ook het artikel over wat je nog meer kan doen in deze tijd hier lezen. Mogelijk zitten daar ook nog bruikbare tips voor je tussen.