Hoe gaan we te werk?

We gebruiken confrontatie als medicijn. Elk proces dat wij begeleiden is in de kern op een positieve manier confronterend, gericht op het observeerbaar gedrag en we excelleren in het spiegelen daarvan.

Training is een middel en niet het doel.

Dat is tenminste onze mening. Die houding bepaalt ook onze aanpak. Als eerste gaan we in overleg met onze opdrachtgever de doelen bepalen die bereikt moeten worden en de problemen/redenen die er zijn waarom het doel  nog niet bereikt is.

Op basis daarvan stellen wij het programma en de elementen daarbinnen vast. Daarbij maken we gebruik van de 80+ modules die we hebben en waarmee we bijna elke case en situatie kunnen aanpakken. Deze modules bevatten elke keer uitleg van het onderwerp en ook hoe je het praktisch en concreet in de praktijk kan toepassen.

“We geloven sterk in positieve confrontatie als stimulans om er uit te halen wat er in potentie in zit.”

Business Impact Training

Action-learning didactiek

Onze trainingen zijn gedragstrainingen waarin circa één trainingsdag per 3 à 5 weken plaatsvindt. In de periode tussen trainingsdagen vindt de werkelijke training plaats. Oefenen, oefenen, oefenen! Men leert het best door eigen ervaringen. In de volgende trainingsdag delen we de behaalde persoonlijk- en business impact. Zo ontstaat een positief eisende leeromgeving waarin je persoonlijke leercurve een boost krijgt. Fasering: Kracht van de herhaling en praktijkgerichtheid

Hoe breng je dit of dat punt in de praktijk? In welke situatie, met wie en wanneer? Wij geven op deze vragen antwoord door concrete instrumenten aan te dragen die het toepassen vergemakkelijken. Aan elke deelnemer worden ‘onvoorwaardelijke eisen’ gesteld, zodat hij/zij wordt aangespoord nieuwe uitdagingen te zoeken en zich voortdurend te perfectioneren. Deze aanzet tot beweging staat bij BIT hoog in het vaandel.

  • Bewustwording en overweging op attitude
  • Vaardigheid leren
  • Implementeren in de dagelijkse praktijk
  • Discipline en volhouden!

Van “know how” naar “show how”

Of het nu gaat om verkooptraining, strategieontwikkeling, cultuurverandering of managementtraining, we hebben de volgende doelen voor ogen:

  • Een bedrijfscultuur helpen creëren die is toegespitst op “show how” in plaats van “know how”.
  • Verantwoordelijkheden in de organisatie neerleggen op het niveau waar ze thuis horen.
  • Intrinsieke motivatie tot gedragsverandering creëren.
  • Het geheim van succes is gewone dingen buitengewoon goed te doen.

Ervaar zelf onze aanpak

Ervaar zelf onze manier van trainen en meld je aan voor één van onze kosteloze masterclasses.

Op een toplocatie laten we je kennis maken met één van onze trainingen. Het is de perfecte manier om, samen met andere managers, ondernemers en medewerkers te ervaren welke training bij je (organisatie) past en om zo je skills een boost te geven.