Doelgroep
Commerciële buiten- en binnendienstmedewerker, Product- & accountmanager en/of Manager met een verkoopportefeuille

Duur
4 dagen

Locatie
Van der Valk Hotel Utrecht

Prijs vanaf
€ 2.395,–

Naast dat het leuke en leerzame dagen zijn, geeft deze verkooptraining mij meer rust in mijn verkoopgesprekken. Hierdoor kan ik pijnpunten beter inzichtelijk krijgen en is de deal al voor 90% rond, zonder een woord te hebben gesproken over de kosten.
Kees van Dorp, Optimizers BV

Masterclass/TrainingDatumLocatieBekijk
Momenteel zijn er geen cursussen gevonden, bel naar ons voor meer informatie.

Hoe onderscheiden we ons van de concurrentie in een markt die voortdurend in beweging is?  Hoe ontdekken we op efficiënte wijze de behoeften van onze klanten? En hoe bewijzen we vervolgens onze meerwaarde? Zijn we in staat om ons aan te passen aan de toenemende eisendheid van klanten?

Deze dynamische tijd vraagt om goed opgeleide en stevig communicerende verkopers in buiten- en binnendienst die weten hoe ze hun klanten het beste kunnen benaderen en die begrijpen wat hun klanten bezighoudt. Als zeer ervaren trainers en coaches van – en succesvol verkopers aan – verkopend Nederland en Europa weten wij dat het vak van verkoper of accountmanager gelijk staat aan topsport. Met deze kennis en ervaring dagen we onze deelnemers in deze 3-daagse open training Commerciële vaardigheden uit om zichzelf – als ware topsporters – iedere dag 1% te verbeteren op de vaardigheden die je nodig hebt voor het verkoopvak van nu. Want: “Wie slap traint, zit nooit scherp in de wedstrijd!”.

Ben jij (of heb jij) een ….

  • Commerciële buiten- en binnendienstmedewerker en/of
  • Product- & accountmanager en/of
  • Manager met een verkoopportefeuille­­?

Dan is deze training een MUST!

Want deze training levert het volgende op:

  1. Beheersen van je professionele uitstraling, ook online.
  2. Stijlflexibiliteit in je verkoopgedrag en de impact daarvan op anderen.
  3. Een effectieve elevator pitch.
  4. Snelle en diepere behoeften inventarisatie bij (potentiële) klanten.
  5. Goed om kunnen gaan met bezwaren en klachten.
  6. Van productverkopen naar meerwaarde verkopen.
  7. Uitstekende presentatievaardigheden.
  8. Eenvoudiger en sneller deals af kunnen sluiten.
  9. Versterken van je accountmanagement activiteiten.
  10. En last but not least: meer plezier halen uit al je commerciële activiteiten.

Het programma

Dag 1

  • Het fysieke eerste contactmoment; welke impact heb je tijdens een ontmoeting?
  • De elevator pitch; hoe presenteer je jezelf en je bedrijf in één minuut?
  • LinkedIn vormt vaak de eerste indruk. Hoe positioneer jij jezelf en je organisatie online?
  • Hoe wekken we het vertrouwen bij onze klanten?
  • Wat is hét ultieme doel in commercie?
  • Wat zijn obstakels in onze communicatie met klanten en hoe voorkomen we deze?
  • De drie niveaus van luisteren beheersen.
  • De kracht van de vraag: welke type vragen zijn er en wanneer deze te gebruiken?
  • Wat wordt mijn leerplan in commercie? Het doel en de weg ernaartoe.

Dag 2

  • Terugkoppeling van praktijkervaringen.
  • Presentatievaardigheden; het belang van goede inhoud en vorm.
  • De 5 gouden vaardigheden van verkopen.
  • Koopsignalen opvangen en benutten.
  • Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen; hoe een gesprek “vlot” te trekken?

Online sessie (2 uren)

  • Terugkoppeling van voortgang en resultaten.

Dag 3

  • De kunst van verkopen; welke stappen zijn cruciaal? Van product selling naar solution selling!
  • Het dubbele “ja” in het verkoopgesprek.
  • Effectief kunnen afsluiten; hoe help je jouw klant bij het nemen van de beslissing?
  • Omgaan met twijfels over de prijs.
  • Klachtbehandeling; een probleem of een kans?
  • Accountmanagement: hoe de relatie te versterken en toekomstige opdrachten te lokaliseren?

Tarieven

Open training € 2.395,- excl. BTW
Open training Plus € 2.645,- excl. BTW
Open training Top € 3.295,- excl. BTW
Linkedin e-learning € 199,- excl. BTW

De Plus-variant bestaat uit:

  1. Een persoonlijke intake tussen deelnemer, direct leidinggevende en trainer op basis van uitkomsten 361° scan.

De Top-variant bestaat uit:

  1. Een persoonlijke intake tussen deelnemer, direct leidinggevende en trainer op basis van uitkomsten 361° scan.
  2. Een tussentijds voortgangsgesprek tussen deelnemer en trainer.
  3. Een 361° eindmeting.
  4. Een afsluitend evaluatie- en adviesgesprek tussen deelnemer en trainer.

Wil je eerst graag kennismaken met de trainer?

Wil je weten of de Open Training Commerciële Vaardigheden matcht met jouw doelstellingen neem dan gerust contact op voor een intakegesprek via het contactformulier of met Rob van Westing.