De vraag
De consultants, verantwoordelijk voor implementatie van verkochte producten trainen in Customer Intimacy vaardigheden. Doel van Adobe is het verder verhogen van de kwaliteit van dienstverlening en service en hierdoor tevens een extra commerciële bijdrage aan de organisatie leveren.

De positieve reacties van de deelnemers overtreft de reeds hoge verwachtingen ruim. Het geleerde kan onmiddelijk in het eigen voordeel worden aangewend, zowel in de zakelijke als in de prive-omgeving. Opnieuw heeft het BIT team excellent werk verricht.

Matthias Starke, Director Adobe Consulting EMEA

De aanpak
We hebben getraind op het effectief achterhalen van informatie: hoe kan Adobe als partner nog meer voor haar klanten betekenen en zo de samenwerking versterken, hoe kijk ik als inhoudelijk expert door de ogen van de klant, waar liggen potentiële problemen/kansen en bovenal de tijd nemen om klanten goed te bevragen en te helpen bij het vinden van de juiste oplossingsrichting. De internationale teams van consultants hebben drie dagen getraind, waarvan twee dagen aaneen en een maand later een reinforcement dag. Na drie maanden presenteren deelnemers in de organisatie wat de persoonlijke impact en de business impact is geweest.

Tevens zijn de lijnmanagers twee dagen getraind op coachingvaardigheden, hoe de consultant in het trainingsprogramma te coachen en begeleiden.Hierbij hebben we geoefend op de intake met de consultant, de vertaalslag na trainingsdagen naar de praktijk van alledag, voorbereiden van de consultant op de reinforcement dag en de evaluatiesessie. Gezamenlijk hebben we het belang van de verantwoordelijkheid in de lijn opgepakt.