Persoonlijkheid Assessment

Lumina Spark, de sleutel tot succes

Voor de ontwikkeling van individuen en teams bestaat geen vast recept. Het gaat in het ene geval over het versterken van bestaande kwaliteiten en in het andere geval over het onderzoeken van aandachtspunten.

Lumina Spark een innovatief instrument dat de nieuwste technologische en psychologische inzichten combineert en praktisch toepast. Het vertrekpunt is een persoonlijkheidsmeting, geen type-indicator als synoniem voor de ‘hokjesgeest’. Het meet mensen in de context van de positie in de organisatie. Een tweede punt dat Lumina Spark boven water krijgt, is de innerlijke diversiteit.
Dit legt een mogelijke paradox bloot in het gedrag van individuele teamleden.

De test meet beide polariteiten -je bent niet introvert of extravert- en geeft de uitkomst weer in procenten. Dit levert geen stereotype op van het individu, maar een krachtige uitnodiging tot persoonlijke ontwikkeling op aantoonbare aandachtspunten.

Bewustwording

Lumina Spark schept duidelijkheid in persoonlijk leiderschap, het nemen van verantwoording over eigen gedrag en het effect daarvan op teamleden. Dit inzicht leidt onmiddellijk tot verbetering van de resultaten van het individu, het team en de organisatie als geheel.

Het assessment brengt de persoonlijke voorkeuren van management en commerciële medewerkers in beeld. Dat is van groot belang voor de bewustwording van het eigen handelen, maar ook om begrip te kweken voor de voorkeur van teamleden.

Daarmee leidt dit instrument tot verbinding, diepgaande bewustwording en optimale samenwerking.

Assessment & Workshop

Na het afnemen van de test ontvang je een uitgebreide werkmap met je 3 profielen die we tijdens de workshop met je gaan doornemen. Je kunt kiezen voor een 1-daagse of een 2-daagse workshop.

Je ontvangt na het maken van de test, 3 profiel rapporten:

  1. Wie je in de kern bent
  2. Hoe de omgeving jou ziet
  3. Welk gedrag je vertoont als je onder druk staat

Workshop dag 1:

  • Wat kwam er uit je Lumina profiel
  • Hoe moet je de diverse profiel omschrijving interpreteren
  • Welke patronen herken je wel en welke niet
  • Waar ben je blij mee

Workshop dag 2:

Toepassen van de uitkomsten tijdens gespreksvoering met klanten

  • Waar moet je op letten als je in een verkoop- of onderhandelingsgesprek zit?
  • Hoe “ verkoop “ je je argumenten?
  • Welke onderhandelingsstijlen zijn er herkenbaar ? Hoe reageer je daarop ?
  • Wie heb je voor je ? Wat is zijn/haar profiel-stijl?
  • Hoe ga je om met groepsdynamica ?
  • Wat is het kameleon principe en hoe pas je dat toe ?

Meer weten?

Voor vragen en informatie bel of mail naar Monique Dijkstra, Programma Manager van de Visma Sales Academy: 06 5335 9764, e-mail: m.dijkstra@businessimpact.nl of maak gebruik van onderstaand informatieformulier.