Trainingsdata

Groep 1
Dag 1: 31-05-2022
Dag 2: 23-06-2022
Dag 3: 08-09-2022
Dag 4: 06-10-2022

Groep 2
Dag 1: 27-09-2022
Dag 2: 25-10-2022
Dag 3: 15-11-2022
Dag 4: 20-12-2022

Commerciële vaardigheden

Bestaat jouw dagelijkse praktijk uit het bedienen van klanten met expliciete behoeften (klanten die willen kopen en jou actief om advies en voorstellen vragen) en is het daarbij vooral de vraag “welke features moet ik hebben en waarom deze software applicatie van jullie” dan is deze training voor jou. Je leert daarbij ook typische ‘Hunter’ skills zoals Acquisitie voor het binnenhalen van nieuwe logo’s, een goede relatie op te bouwen, de prijsdruk te verminderen en de klant te helpen om tot beslissing te komen.

In 4 interactieve dagen ga je aan de slag met je eigen en SaaS gerelateerde klantcases en doorloop je alle noodzakelijke vaardigheden om van het eerste contact tot opdracht te komen. Van effectieve gesprekstechnieken tot slimme shortcuts om jouw klant het beste advies te geven, meer te verkopen en je kansen te vergroten!

Module 1 – Communicatie (1 dag)

  • De kunst van verkopen; welke stappen zijn cruciaal?
  • Factoren beheersen als “vertrouwen opbouwen”, “hanteren van gespreksevenwicht” en “continuïteit in de relatie brengen”.
  • Motivatie van klanten en achtergronden van het menselijke doen en laten.

Module 2 – De klant centraal stellen (1 dag)

  • Visma |[ bedrijf ], je producten en diensten op de juiste manier presenteren bij nieuwe en bestaande relaties.
  • Professioneel het gesprek openen en het initiatief behouden.
  • Behoefte- en probleemanalyse doorvoeren met behulp van vraag- en interviewtechnieken.
  • Het verkrijgen van “diepte en aansluiting” in een gesprek en een helikopterview hanteren.

Module 3 – Omgaan met bezwaren en tegenwerping (1 dag)

  • Het op de juiste manier reageren op bezwaren, verwijten en beweringen.
  • Voorkomen van “dominantie” in het gesprek.
  • Telefonische Acquisitie vaardigheden. Contactweerstanden en andere afhouders verkleinen/voorkomen bij acquisitie New Business / nieuwe klanten.

Module 4 – Argumenteren & Afsluiten (1 dag)

  • Overtuigen en instemming verkrijgen. Zodanig de diensten- en productvoordelen formuleren en presenteren dat de klant hier “ja” op zegt.
  • Leren beheersen van verschillende overtuigingsmethodieken.
  • Afsluiten van een gesprek met commitment van de klant voordat je een offerte maakt.

Tijdens elke module

  • Persoonlijke prestatie analyse met actieplan hoe te verbeteren.
  • Praktisch oefenen in workshops en rollenspellen.

Hoe werken we?

Deze 4-daagse training bestaat uit gefaseerde programma’s waarin circa één trainingsdag per 3 à 4 weken plaatsvindt. In de periode tussen trainingsdagen in ga je met gerichte, zelf geformuleerde opdrachten aan de slag om de getrainde vaardigheden in praktijk toe te passen en de impact te ervaren.

Het programma bestaat uit 3 activiteiten

1. Voorbereiding
Persoonlijke 0-meting
Het online 361° feedback platform biedt jou een methode om je competenties te evalueren.
Voorafgaand aan de training vul je de vragenlijst in.

2. Training
4 x 1 dag Training op locatie

3. Certificering
Praktijk- en Theorie toets

Doelgroep

Junior Accountmanager, Sales Representative, Customer Success Manager, Inside Sales, Product Manager, Sales Manager, Teamlead Sales, Business Development Manager, Solution Specialist, Telemarketeers. De training is ook geschikt als je al langer in de sales werkzaam bent en je je vaardigheden wilt aanscherpen.

Meer weten?

Voor vragen en informatie bel of mail naar Monique Dijkstra, Programma Manager van de Visma Sales Academy: 06 5335 9764, e-mail: m.dijkstra@businessimpact.nl of maak gebruik van onderstaand informatieformulier.